Långhelg i NYC

Kopierat från resedagboken:

Torsdag!
Jag, Sandra och Michaela sa hejdå till Morris Plains och tog tåget in till Manhattan. Väl inne gick vi till vårat Hostel som låg precis bakom Pennstation. Smidigt när tjejerna hade x antal kilo (och det skulle bli fler) att dra på! På stället fick vi reda på att jag inte skulle få sova med dom andra (flashbacks från silverbay någon?) men efter ett tag grejades det så vi fick sova två och två iaf! Vi mötte upp med Linda som flygit in från Kansas och gick till Empire State Building! Kom upp till toppen precis när det mörknat och fick se hela Manhattan utsmyckat med hundratusentals ljus. Vackert! Åt väldigt sen middag på Planet Hollywood och drog oss sedan tillbaks till hostelet. Där hade Linda och Michaela fått rumskamrater i sitt rum som spridit ut sig över hela golvet så jag och Sandra blev riktigt glada när vårat rum var tomt på folk! MEN, nångång efter 12 kommer 4 tjejer in och dum som jag är säger jag att det är okej om dom tänder lampan. (Trodde väl att dom bara skulle krypa ner i sängarna) Alla fyra tjejer duschar ungefär 20 minuter var och det slutade inte där...

Fredag!
Tjejerna som ägnat hela natten åt att duscha ägnar hela morgonen åt samma aktivitet!!!!! Det måste varit väldigt lortiga kineser tänkte vi...
Tog tunnelbanan ned till frihetsgudinnan men åkte aldrig ut på någon färja. Man ser den hyffsat bra från land ändå! Kikade lite kring Ground 0 och shoppade sen på Broadway hela eftermiddagen. Kom till affären Ricky´s som har en mängd maskeradtillbehör! Vi kom på den SUPERbraiga idén att köpa oss varsin peruk. Vi hade såååå kul med dom där perukerna tills vi gick ut! Haha... Det roliga var över!

Lördag!
Vi var inställda på att hitta ett ställe där man kunde titta på Eurovision så därför gick vi till Svenska Kyrkan och hörde om dom visste nåt. Det gjorde dom inte men vi fick oss iaf lakrits, choklad och kokosbollar! Traskade vidare längs 5th till Fika! för att höra om dom visste nåt. Inte heller dom hade någon idé men där fick vi oss iaf kanelbullar. Gav upp hoppet om att få se en stel Perrelli och softare i Central Park istället. Mötte upp Sonja, shoppade på Upper West Side, åt på en Diner och gick på bio. Såg What Happens in Vegas för andra gången. SÅÅÅ BRA!

Söndag!
Uppe med tuppen och åkte ned till Brooklyn Bridge. En rejäl promenad över den bron vill ja säga! Men det var mysigt och kul att ha sett den :) Shopping hela eftermiddagen tills vi inte kunde gå längre. Det var h e m s k t! Snubblade in i en foodfestival eller Marten ,som vi i värmland skulle kalla det, vid Times Square och där souvernirshoppade jag för första gången i NYC. Blev tisha och muggar!
Vår sista kväll tillsammans var mkt mysig och innehöll mkt skratt. Ville aldrig gå och lägga mig.

Måndag!
Packade och packade och packade. Kan inte förstå hur jag och Linda ska komma hem med våra grejer när Sandra och Michan fyllt resväskor på bara 10 dagar! Vi stoppade in Linda i en taxi till hennes flyg och sen drog vi bara omkring några timmar för att fördriva tiden. Vid 3 sa jag hejdå till Sandra och Michaela. Så tråkigt, så tråkigt :(((

Kommentarer
Postat av: helen

men så mysigt, så mysigt ni måste ha haft det :) Ha de bra sara.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback