En cigarrhistoria

image820

Imorrn är det min hostdads födelsedag. 45 år blir han. Så vad köper man då till en hostdad? Han som i princip tycker varenda sak i hela världen är löjlig och har tusenlappar som fyller kontot så ett presentkort t ex skulle ju va värdelöst. Well, det enda jag vet att han gillar att göra är att röka cigarr. Han sitter där på trappen och röker och röken går rakt in i ventilationen och fyller hela min källare. Inte speciellt kul för mig men jag antar att han har en fridfull stund där på trappen och det är inte ofta han har det så jag ska inte klaga.
Därför åkte jag idag till ett cigarrställe. Lilla jag med en rosa klänning trippar in där och stället var fullt med maffiososnubbar. Röken låg tjock. Men alla Sopranoslookalikes(eller är det killarna i Sopranos som härmar dessa) var väääldigt hjälpsamma! Jag fick rabatt hit och dit och dom sprang fram och tillbaks för att glädja mig. Ibland är ett leende värt mer än pengar.
Jag fick till slut mina cigarrer, en finfin låda på köpet och när jag skulle backa ut där stod pojkarna/männen/gubbarna på rad utanför och glodde. Nu gäller det att se cool ut tänkte jag. Drog ned solglasögonen och backade rakt in i en bil!!! Ehhhm, vad gör man nu? Man kör iväg och låtsas som ingenting hade hänt! Japp, så gör man. Och ingenting hade hänt... inte på min bil iaf.



image821

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback