Snabba puckar!

Anledningen till att jag inte ska jobba ikväll är att kvinnan i paret dom skulle gå ut med förlorade sin pappa igår. Så istället ska hela familjen träffa paret och dom andra familjerna i deras "gäng". Dom umgås inte så mycket med deras släkt här men istället är dom väldigt nära dom här familjerna. Dom ska träffas allihopa och planera begravningen som redan är imorrn! (Imorrn !!!!) Jag måste ha missat nån timme på religionskunskapen för jag visste inte att man måste bli begraven inom 24 timmar då man är jude. Men eftersom det är lördag idag, och det är judarnas helgdag, får man inte bli begraven då. Ja.. mycket komplicerade "regler" inom religionerna! Sen, 7 dagar efter att personen har dött, ska familjen sitta hemma och deras släkt och vänner ska komma varje dag med mat osv... Så därför behöver jag inte jobba så mkt på måndag eftermiddag heller eftersom att det är dagen då Andy och Elyse valde att åka dit!
Det är faktiskt väldigt intressant att uppleva andra religionerns tradtioner. Även om jag var lite butter över att ja inte fick fira jul och påsk med dom! Men eftersom dom inte är "extremjudar" då dom går runt med hattar och polisonger, vägrar att göra något på lördagar(köra bil, titta på tv), bara äter koshermat osv osv är det heeeelt lugnt!

Ja men då var ju alltså frågan vad man ska göra ikväll? Laga sit något gott och titta på film? Höra vart Gift håller hus? Kidnappa Rebecka från datorn? Gå på bio själv? Säga åt Lovisa att komma hem från Boston? Sova? Vad röstar ni för? Puss!

Kommentarer
Postat av: Ehlin

Jag röstar på Gift, hon är så söt :)

Postat av: helen

Jag tyckte att han var lite oförskämd. ;D
Ring hem någon av dom tjejorna där och släng ihop något festligt och mys framför en movie. :) Funkar alltid! :D Ha de brasigt! Puss

2008-04-05 @ 23:38:35
URL: http://hejoh.blogg.se
Postat av: Eleonor

gott att du var ledig ;D kul att uppleva lite andra religioner, snabba puckar var det verkligen med begravning iaf! pusspuss sweetie

2008-04-06 @ 11:22:02
URL: http://eleonors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback