Håll ert privatliv för er själva, Tack!

Finns det nånting jag kan störa mig riktigt mycket på är när folk pratar i mobiltelefon, på bussen, jättehögt, om sitt privatliv. Annars kan jag tycka att det  kan vara lite smaskigt att höra detaljer om folk, men då ska jag själv få välja vem jag vill höra om, och var! Bussen borde vara en frizon.
Vet inte hur många könssjukdomar det har diskuterats på bussen, via telefon. Eller antalet minnesluckor från helgen som ledde till si och så många strul.
Vill personerna som gör detta sprida ut sitt privatliv till halva Sverige? För det är ju inte direkt så att de pratar tyst. Blir så när man åker i skogen - dålig mottagning!

Idag var det en tjej som pratade ovanligt högt. Hon fick sura blickar, inte bara från mig, utan från hela bussen. Hon hann "göra slut" men hennes två bästa kompisar, skälla ut en tredje och bli sams med en bästa kompis igen på tiden det tog att åka till Deje. Det var inga SMÅ bråk vill jag lova. Hon skrek och svor åt kompisarna så det stod härliga till.

Nej bussen kan gärna få vara en mobilfri zon. Det var det jag ville ha sagt.

Kommentarer
Postat av: anna wintour

vet du det där är typer som vill att man lyssnar för att känna att folk kanske bryr sig om deras liv. pinsamt och patetiskt håller helt med dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback