2006

Januari: Första timmarna av året 2006 intogs tillsammans med Anna-Ida på Stora torget, Karlstad. Ganska lyckat... Ett jullov som jag minns väldigt lugnt och som avslutades med en liten trip till Göteborg med David där det shoppades. Fick även ett besök av svt-värmland som gjorde ett reportage om mig och mina drömma, spännande ;) Den 10:onde fyllde pappa år och jag fick en kusin, Edvid!

Februari: Det som inte fick hända hände, en mycket kär vän som visste allt om mig och lite till, ömsesidigt, dog. Denna månad är mest som en dimma men det var ändå otroligt skönt med alla vänner som man kunde dela allt med. Man förstod vad som betydde. Jag hann även med att fylla 18 mitt i allt. Dagen firades med massa släkt och dagen efter var hela klassen här på dagen och på kvällen alla kära kompisar från Deje. Toppenhelg! Som present fick jag och tvilling en helg på ett lyxspa vilket verkligen behövdes.

Mars: I början av Mars fyllde David och Carl 18. Jag gjorde en miniresa till Gullspång för första gången. Intressant. Det va melodifestivaler varje helg och jag åkte för första gången skidor i Sunne, vilket förövrigt blev den enda skid"resan" detta år. Annars innehöll kvällarna mest film hos diverse personer.

April: Första festerna sen, jag tror nyår, kom. Vi åkte till Stockholm med klassen. Riksdagen, shoppingrunda och en titt på Hey Baberiba hann vi med. Det var påsk i Eskilstuna och kusin Edvin döptes i Jönköping. FÄRJESTAD TOG SM-GULD å det sågs hemma hos Pettersson innan firning på torget blev. På lovet tog jag och Linda en trip till Sthlm där det blev oerhört mycket shopping och utgång inklusive världsgod mat på Hardrock Café. Sista April meaning Valborg. Dejes största händelse och vi hade 18årskalas hos Linda. Det kunde blivit succé men ack så fel vi tog oss.

Maj: Början av Maj var soft med årets första grillning och årets första picknick. Varmt och skönt! Det var väl då vi skippade våren och gick direkt på vintern om jag inte misstar mig? I slutet av månaden tog vi farväl av våra kära fiskekillar som vi umgåtts mer eller mindre med i 3 år. En annan mkt trevlig fest(förfest) som vi inte kommer ihåg så mycket ifrån var hos Malin. Den tackar vi för.

Juni: Bror gick ur 9an och vi sa farväl till SPM2. Skolavslutning 06 slog ju inte direkt 05 men alltid trevligt att umgås med dom man gillar mest. Mitten av Juni kan det inte hänt så mkt och det måste varit dåligt väder för jag kommer då inte ihåg nånting. Midsommar firades iaf först i stugan och sen hos Carl, nyktert. Ingen trevlig upplevelse. När några få dagar återstod åkte jag med mor, kusin och faster till underbara Barcelona. Där fick vi massor av sol, många shoppingkassar och magarna fyllda med utsökt mat. Mkt trevliga dagar.

Juli: Vi tog med oss solen hem från Barcelona så många dagar tillbringades med Eleonor vid Skivtjärn eller med familjen vid stugan. En av månadersnas händelser var när Martina kom hem efter en årslång vistelse i Brasilien. Överraskningsparty så det skrek om det ! Annat party som skrek om sig var det hos Jennifer. Världsbäst!!! Jag och Sandra gjorde slag i våra drömmar och tältade på Storön 2 nätter. Mycket minnesvärt var bävrarna som höll oss vakna hela nätterna. På dagarna sov vi mest. Michaela och Pär fyllde 18 och det var FEEEST! Jag fick inte segla någon Ostindiefarare denna sommarn heller men däremot en liten tur på Vänern fick det bli med övernattning i båt vid en fin liten ö. Mys. Månaden avslutades på Västkusten, mest vid Orust. Ohoo vilka sköna dagar.

Augusti: Inleddes med Anna-Idas hemkomst från USA och Hamnfestivalen. Rätt skoj. I mitten av månaden pluggades det körkortsteori väääldigt intensivt, och det gick vägen! (ordvits). Anna-Ida fyllde 18, grill hos henne och alla som va där fick en varsin låt med sitt namn. Kommer jag ihåg rätt blev det många sköna hemmakvällar med film hos vänner även denna månad. Skolan började igen med mååånga mer elever och det medförde hårdare regler. Not like. Vi insåg iaf ganska snart att vi har ett fruktansvärt slappt läsår framför oss. "Hinner" knappt ses.

September: Första September var det 18årskalas hos Matte. Jättetrevligt. Dagarna gick och det var mest planering inför den STORA resan. Men först fyllde även Sandra 18 år. Hon fick spegel och ett "bra-att-ha-kit" till resan. Och 18 september gav vi oss iväg. Till Stockholm, Till Arlanda, Till Larnaca, Till Ayia Napa. TILL CYPERN. Vilket underbar vecka. Bara jag och Sandra. Själv där neri. Allt började jättebra när jag halvnaken öppnar dörren för världens snyggaste kille från GG. Hur skulle jag veta va de var för folk som knackar på hotelldörren?! Vi bodde iaf vid världens finaste poolområde där det var efterfest (reagge) långt in på morgonen varje dag. Vi fick finska väninnor, vi fick pojkvänner, vi fick inga könssjukdomar, jag fick stukad fot, vi fick mkt mkt god mat, vi fick dela toalett! Please rewind.

Oktober: Här har jag faktiskt väldigt få minnen. Men jag var iaf iväg på en trip till Stockholm med familjen och då hade jag öroninflammation. Mkt otrevligt. Ursäkta om jag glömt något stort. Det var säkert mest tv och mat som gällde :P

November: Det var höstlov. Jag hade besök. Malin och bror fyllde år. Det var vääärldens roligaste studentfest på K6. Förfesten hos A-I var inte heller dum. Det var Europekonsert, jag och Sandra rockade. Det var birthdayparty hos Malin och det rockade också ^^. (Smekminhandled-uttrycket infördes denna månad) Jag och Berg sökte till spexet men eftersom vi tydligen hellre ville vara med i rekvisitagruppen och faktiskt var väldigt oseriösa så kom vi inte med. Tur att man har en revy att öva på istället. Ni ska nog få se vad seriös jag är!!! MORR! Jag styrde dessutom halkbanan den 24:e.

December: Hela december väntade man på snö för att få lite julkänsla. Nu vet vi ju att den aldrig kom. Det kanske var därför jag inte hade köpt en enda julklapp fören bara några dagar innan aftonen. Men snön var iaf väldigt snäll och väntade på att jag skulle ta körkort (Körkort innan snön var ju målet) 11 december, Eleonor 18årsdag, intogs det på. December gick otroligt fort men det har hunnits med Lussevaka hos Ehlin. Litte party. "Mycket" dansträning. och lite skola. Julafton tillbringades hos mormor sen hos farmor sen här. och alla åker runt som galningar. Mellandagarna var fullspäckade med släktaktiviteter and I liked it! Nyår innebar middag med 88gänget (THE MIDSUMMERGANG majnus some girls) hos Carl och sedan fest uppe i Mölnbacka där folket får plus men musiken får minus.

  
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback