Fram med trevliga och sociala människor + nya traditioner!

Kan inte alla människor bara börja prata mer med varandra? Folk som inte känner varann kan åtminstone ägna en fras om vädret åt en annan människa.
Imorse började en prata med mig när vi väntade på bussen. haha å vi hann att prata om mkt. Allt blir ju så mkt trevligare då. Än att man ska stå där en halvmeter ifrån varandra, frysa näsan av sig men inte säga något. Känner ju bara stelt egentligen?! Jo hon var iaf förtidspensionerad. Skulle in till stan för att köpa julklappar. Skulle fika med en väninna. Var nyinflyttad. Vi konstaderade att bussen skulle komma strax efter kvart över men att den var försen och konstaterade även att den skulle gå över Skived! Hoppas vi syns mer.

Efterlysning. Du kille som satte dig brevid mig på en bänk på torget för nån månad sen. Du var snygg och välklädd och jag har aldrig sett dig förr men vi började prata och det kändes inte det minsta konstigt eller stelt? Kändes som vi var kompisar och allt var jättenaturligt. VARFÖR finns det inte fler av din sort?


Idag var det sista svenskalektionen någonsin. Var väl skönt på sitt sätt men ändå, man kommer sakna Monica och hennes galna upptåg. Hon är allt en speciell lärare. Stannade kvar lite efteråt och pratade om julen. Hon är tydligen sån som på julaftons kväll ser till att ALL julmat är borta är huset (slänger eller skickar med släkten) och på juldagen är det stek och klyftpotatis som står på bordet! kaaaan inte vi också göra så? Julmat kan vara mysigt en enda dag, på julafton. Sen räcker det verkligen. Gillar inte julmat det minsta.
Då tycker jag vi kan införa en ny tradtion som farmor påbörjade idag. Istället för lutfisk på julafton bjöd hon på kinamat idag :D inte mig emot. Var jättemysigt och "hela" pappas Dejesläkt var samlad! Kinamat är väl ändå något av det bästa? 
Looking forward to next year.


nej nu måste jag se slutet på Boston Public.
Ciao 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback