Silver Bay - Inte att glömma!

Okej, vill ni läsa det här måste ni lyssna på Basshunter - Now you´re gone för att komma i rätt stämning. Volymen i bott!!! Ni vet väl att den även tagit sig till USA nu? Etta på danslistan om ja inte minns fel...
När man åker som Au Pair måste man läsa 6 credits. 3 credits får jag genom marknadsföringskursen jag läser på ett riktigt college under hela våren men under den här helgen fick vi 3 credits för att hänga med andra Au Pairer! Soft...
Tänkte väl försöka sammanfatta helgen lite men det är svårt för det var så mycket som hände och det kommer inte gå att beskriva va kul allt var:P American Poetry liksom.. hur kul låter det på en skala?

I alla fall, så i fredags åkte jag, Jennifer, Rebecka, Jennifer och Jennika en mycket bra bit uppåt i landet. Skulle väl ta oss ungefär 4 timmar men vi åkte mellan 2 och 8. Men då får vi räkna med hämta-Jennikapaus, kaffe/vatten/kissapaus, tankapaus. Problemet var ju bara att vi nu var i staten New York och där måste man tanka själv. Hur tror ni det går med 5 tjejer som inte tankat själva på typ ett år? lunchpaus, fråga-om-vi-var-rätt-paus och även en liten fotopaus där vi stötte på en gäng artiga tyska au pairer som vi bara stack ifrån:P
Åkte genom skog och ödemark flera timmar men till slut kom vi fram till Silver Bay som var sådär obeskrivligt vackert. Tänk er Dirty Dancing med huvudbyggnad, småhus och massa aktiviteter där emellan.

image731

image732


När vi väl kom dit började vi med att skriva upp oss på olika sessions och checka in. Jag, Jennifer och Rebecka hade önskat att få komma med varandra men när vi väl fått nycklarna visade sig att jag blev en liten outsider med "eget" rum. Gick dit och spanade men hittade ingen rumskamrat, däremot 2 svenska killar, (!) Emil och Fredrik som jag bodde dörr i dörr med. Efter ett tag fick vi reda på att den jag skulle dela rum med var en tysk kille och ingen utav oss blev särskilt glada :P hahaha. När jag gick in där en gång och hela rummet luktade korv (var det en taktik för att få mig att flytta?) bestämde jag mig för att bosätta mig i Jens och Rebs rum istället.
Senare på kvällen åt vi middag, lyssnade på en introduction (vissa ord är så mkt lättare på eng.) och satte uppe och bekantade oss med varandra. Mysigt :)

image733


På lördagen hann vi med:
- Mycket stor frukost. Nu snackar vi svensk hotellbufféfrukostklass!
- Fotolektion. Rätt värdelös och kall.
- Team building. Nu började vi komma igång. Mycket tack vare ledaren Albert som fick alla att jubla. Här hittade jag bland annat en tvillingsjälv. Svenska Irene som var född samma år, samma månad, samma dag och bara 30 minuter innan mig!
- Lunch och lunchrast. Förenades med killarna och åt Wraps och sallad som bjöds och sen hittade vi ett liten gömställe att sitta och sola på. Så mys så mys!
- Disco Dancing. Åter igen med Albert och man kunde inte låta bli att smittas av hans energi. Även Bobban var med och svängde lite på benen.. inga fel! Sjukt kul. Lärde oss bland annat Soulja boy-dansen!
- En brand.
När vi satt ute och väntade på session 4 faller helt plötsligt en elstolpe. Några sekunder av chock sen blev det kallabalik(vilket ord) och tyska hjältar skulle springa och rädda liv, mörkhyade tjejer med bröst skulle styra oss alla, dumma svenskor skyllde på tyskor, Bob ville ha öl, bilar flyttades hit och dit och sen kom brannkårn och tog över!
- Facebook/My Space. En session där en tjej satt och visade sin Facebook och MySpace sida. Lärorikt..... eh!


image734

image735


Kvällen bestod av fritid där vi inte badade, inte paddlade kanot, inte klättrade klättervägg inte hajkade och vi spelade heller inte baseball. Det blev middag, spontant drama och olympiad. Emil lärde oss glas-takt-sången och vi åt glass. Svirade senare om till discokläderna (nästan) men innan vi svängde våra lurviga satt vi och njöt nere vid vattnet i varsin gungstol och tittade ut över himmlen. Efter nån timmes dans och prat drog vi iväg på spökjakt... Emil var oerhört rädd när vi kom på efterkälken hela tiden men när vi hittade en orgel där mitt i huset kunde han inte slita sig utan det blev några gyllene tider toner! Najsnajs;D Husen vi gick i var iaf grymt äckliga och rädslan som fanns i luften gick att ta på!
Blev lite mer dans innan vi gick ner för att avsluta natten vid vattnet igen.

image736

image737

image738


På söndagen var det lite tråkigt att vakna eftersom man visste att man skulle åka hem. (Grattis om du kommit så här långt i min berättelse btw ;D) Vi hann iaf med lite Självförsvar och Am. Poetry. Det senare låter väl inte så jättehippt med det var så fint att sitta där ute i solen, höra fåglarna kvittra och lyssna på en jättebra lärare som läste fina dikter :) Drog oss hemmåt vid 12-tiden... Inte kul alls.
Tack, tack, tack alla fina människor ja hängde med och tack vädret för att du var med oss!

image740

image739

Kommentarer
Postat av: Eleonor

låter som en toppen helg!

Postat av: andrea

Hej SuperSara7337 :P haha (?!) vart fick jag det ifrån? :P kommer du ihåg när vi satt på lunar i 7an i det lilla gruprummet utanför svampens och björns klassrum? haha. Det var hög coolness status på det just då minns jag! Men till saken jag skulle skriva om, har du övergett RDB? Är det i bloggen man ska hålla sig från o med nu? Ha det gott! Puddar i massor :)

2008-04-22 @ 23:19:07
URL: http://andreadahlmans.blogg.se
Postat av: Linda

Aaah vad kul det later :) Ibland onskar jag att jag inte laser tva amnen samtidigt. Asch, nu ska jag vara optimist, det ar ju snart over :D Inte kan jag heller fatta att det dar verkligen raknas som 3 credits!? Vad var det akademiska? Facebook? Verkar iaf som det var valdans skoj. Det fortjanade du! 30 dagar kvar tills vi ses babe. Looking forward to it. PUSS

2008-04-23 @ 00:22:55
Postat av: Helen

Vilken underbar utflykt. :) Ha de bäst!

2008-04-24 @ 20:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback