Idag har jag köpt majs!

Denna dagen suger riktigt.. Men det är en annan historia.

Efter skolan idag åkte jag till en mataffär och köpte massa majs! Jag tänkte nämligen försöka mig på att göra Cream Corn som jag snacka om för några veckor sen. Jättegott på restaurang och vi får väl se om ja kan komma i närheten utav det. Det första jag möttes av när jag kom in i affären var ett stoooort stånd med färsk majs. Sån där med skal å grejs vettni! Och jag tänkte att det är ju förmodligen godast med färsk så jag köpte 4 st! (4 för $2). Men sen kom ja på att jag inte alls vet hur man tilllagar sån där majs så jag gick till konservburkarna också. Där fanns det en som hette Cream Corn så en sån blev det men för säkerhets skull en vanlig också. Så nu sitter jag här med 4 kolvar och 2 burkar majs och vet inte vad jag ska ta mig till. Haha. Men det är väl bara att börja i nån ände...
Dricker cola och äter ostbågar och försöker få kontakt med mamma, eller nån där hemma men vet inte vad dom gör idag...
Aja, vi hörs nog senare så får ni se resultatet av The cream corn!
Puss

image702
Så här ser dom ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback