The police said This girl is a liar, look at the gun in her hand

Så vad hände då egentligen i tisdags kväll som jag sa att jag skulle skriva om?

Jag hade varit en kort sväng i M-town för att bland annat säga hej och hejdå till Lovisa som åkte hem till Sverige för några veckor igår. När jag körde där ifrån runt 10-tiden kom en polisbil bakom mig med blåljus men jag tänkte inte så mycket mer på det. Men han låg kvar, utan ljud... Till slut kom ja på att han kanske vill förbi så ja svängde in på en tvärgata men polisen följde efter MIG!!! Så jag stannar där, vevar ner rutan. (Det hela utspelar sig i ett latinokvarter så det dröjde inte länge förens jag hade en hel ring med människor omkring bilen och folk som tittar ut genom fönstrena.)
Polisen kommer fram till mig och jag får vääärldens utskällning eftersom att jag inte hade stannat och han pratar till mig som om ja vore heeelt dum i huvvet. Till slut ber han om att få titta på mitt körkort. Och det körkortet jag har är det internationella och jag vet ärligt talat inte om det är giltigt än eller - men det visste inte han heller, så jag drar en vals om att det minsann går ut samtidigt som mitt visuuuum och visar honom mitt pass också! Han muttrar lite och berättar sedan att jag gjort mig skyldig till "Köra mot rött ljus", "Byta fil utan att signalera" och "Inte stanna när polisen åker bakom med blåljus"
Eeeeh, Oops! Men ljuset var faktiskt gult och jag visste inte att man skulle signalera vid det filbytet :/
Han skäller åter igen ut mig för att inte stannat när han åkte bakom. (Dom kan ju faktiskt tro att man försöker smita) Men sen säger han "Well, have a good night" och sen går han :S Förmodligen blev det allt för jobbigt för honom när det visade sig att jag inte var en vanlig amerikan och lät mig därför åka. Men trodde verklgien han skulle ge mig böter eftersom att han va på så dåligt humör.
Menmen, slutet gott allting gott. Fast snacka om att jag va skiiiitskraj, nervös, skakis...


Kommentarer
Postat av: jen

men åhhhh, synd att jag inte satt med dig där och kunde ge dig lite stöd, eller ge polisen lite stryk :P

Ledsen att jag inte hör av mig, har inget Internet i lägenheten ännu. Men tänker massor på dig, heeeeela dagarna på jobbet. Har du det bra min vän? Det är lite tomt utan dig, ovant! Så fort jag får igång bredband ska jag få dig klistrad vid luren :)



Puss o kram o hälsa familjen!

Postat av: E

HAHAHA guud jag hade dött ja.. på stört!

2008-07-10 @ 22:46:54
URL: http://eeehlin.blogg.se/
Postat av: Linda

Antal ggr man har varit nervos for att nagot sant har ska handa en sjalv. Skont att han inte gav dig boter eller nagot iaf gumms, men anda. Skakis ar bara fornamnet. Vet du om ni behover sarskilt New Jersey korkort? Annars ska det iaf ga bra med det internationella. (Fast jag har hort att poliserna bara skrattar at det anda, sa man kan lika garna visa det svenska)

2008-07-11 @ 00:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback