Snabbt om skabb?

Okej, några snabba frågor.
Hunden Reggie i huset har fått skabb. Kan man få det av att äta fel mat? För Andy säger att det är en allergisk reaktion på att vi ger honom människormat ibland? Själv tror jag att han fått det av räven som går och trycker sig mot staketet hela tiden? Det är väl ganska konstigt sammanträffande annars att jag för första gången sett räv här, och då flera gånger, och vovven får skabb samtidigt?
Och sen... kan hundens skabb hoppa över till människor? Eller framför allt mig? Usch, känner som det kliar över allt på mig.

image761
Haha, ser ni lilla muspilen som är mitt i bilden?
Den förstör ju allt.
Även om den tar ett tag att upptäcka...

Kommentarer
Postat av: jen

haha, jag fattade inte först..vadå muspilen? haha, sen letade jag efter en mus typ, men hittade muspilen :P jag kommer förresten få mardrömmar om den där bilden. Och det får inte smitta till dig, för då törs jag inte hälsa på :P

puss!

Postat av: Sara

ja man blir ju lite "bländad" av annat i bilden :P

2008-04-30 @ 04:24:03
URL: http://mangsbos.blogg.se/
Postat av: andrea

men usch, den har klor PÅ benet :S ska det vara ¨så?!

2008-04-30 @ 17:59:51
URL: http://andreadahlmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback