Den fega amerikanska skolan!


Just nu sitter jag och lyssnar på O helga natt med Tommy Körberg. Undra om det hörs upp vad jag lyssnar på, undra vad dom tänker om mig då? Tommy har ju en väldig stämma, hahahah! Det har blivit mkt julmusik i år :D Och det gillas! 106.7 FM är kanalen som gäller.. julmusik dygnet runt!


Men det jag egentligen tänkte berätta om är att snö+skola inte går ihop här i USA. Igår varnade dom om att en snöstorm skulle svepa över östkusten.. Den dom har varit i mellanUsa och
orsakat detta! Andy berättade för mig att skolorna blir jättekinkiga när det är snö så dom slår dom gärna igen skolan! Men nu skulle ju inte denna storm dra in för än lunchtid så därför stannade Andy hemma idag (Elyse borta) - för skolorna kan helt plötsligt ringa föräldrarna och säga att "Nu får ni kommer och hämta barnen, vi stänger!" Schysst mot alla arbetande föräldrar eller vad??? :O
Ingen snö hade kommit imorse men dom meddelade på skolornas hemsida att det var halvdag som gällde. Kl. 1 kommer Jason hem i sin skolbuss - eskorterad av POLISVAN! Ethan ska komma några minuter senare i hans skolbuss men ingen Ethan kommer... tills ungefär 50 minuter efter vanlig tid. Pga att bussen körde så sakta.
Ni vet det här med att stämma allt och alla här i USA, skolorna tar inga risker!

Slutfakta: Vi fick en del snö och is på träden! Men inget särskilt. Imorrn ska det bli varmt så hoppas det är borta redan på morgonen!


image424

Ojoj, nu kom Juuuuuuulen är här på!
Glädjen är stor
I ett barns stora ögon bor den!

Hur många gånger har vi sjungit den i skolan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback