Till Hjalle!

Bara för att jag gillar Hjalmar så mycket:


Efter en kort dag i skolan lyckades jag övertala Anna-Ida att följa med in till stan. Vi gick mot bussen men när vi kommit halvvägs kom den så vi började springa. Det var dock ganska mycket folk som skulle med den så vi kunde gå den allra sista biten. Skönt. På bussen fick vi sitta på sätena så vi satt mittemot varandra.
Vi klev av på torget och gick till Olssons tyger. Där skulle vi kolla efter tyg till min balklänning. Jag är inne på ett cremefärgat och vi hittade några snygga men inget som kändes så där perfekt. Jag föreslog ett grått/silver men det tyckte inte A-I. Förmodligen för att hon inte gillar silver sa hon. Hon är mer en guldmänniska.
När vi tittat klart på tygaffären gick vi längs drottninggatan. När vi var utanför Lagerhouse ringde min mamma och sa att hon var i Dyvelsten. Vi bestämde att vi skulle ses utanför McDonalds när hon kommit in till stan. Dels för att jag ville lägga studentmössan i bilen för att slippa dra på den men också för att vi skulle åka till Våxnäs.
Utanför Veromoda hittade A-I kläder hon gillade. Det var bl a en tunika för bara 99.50 och den provade hon, en vit! Skitsnygg men hon kom på att hon inte hade några kontanter. Då stod hon och funderare ett tag på om det var värt att gå och ta ut pengar. Det hela löste sig när hon kom på att hon inte hade kortet med sig heller!!
Vårat mål var J och där skulle Anna-Ida titta på en trenchcoat. Den kostade 1600 men hon hann inte prova den för hennes buss skulle gå alldeles strax. Vi hann in på Åhlens en kortis och då ringde min mamma och sa att hon hade kommit. Där skiljdes jag och A-I.
Jag gick med raska steg till McDonalds och kände hur ont jag började få i fötterna. De där vita tygskorna utan någon sula alls typ är inga shoppingskor direkt. ONT! Jag hoppade in i bilen och vi körde mot Våxnäs. Under tiden visade jag bl a studentmössan och vi pratade lite om morfar.
När vi väl kom till Våxnäs låg det inte kvar en tygaffär där mamma trodde så vi cirkulerade runt ett tag tills vi kom på att i Fjäderngallerian kanske det fanns. Vi åkte förbi men inget fanns där heller. Så när vi åkte därifrån såg vi en tygaffär som vi aldrig sett förr! "Möbeltyger och modetyger" hette den men vi lyckades aldrig hitta några modetyger på den affären tyvärr. Brevid den låg en Secondhandaffär som vi kikade in i. Jag fick 4 partyglas med guldbubblor på. Jättefina. Jag var även sugen på att köpa en jättefin elefant men det får bli när jag flyttar hemifrån. Inne på affären kom mamma på en idé som jag och Anna-Ida kan göra för att finansiera våra klassböcker (projektarbetet) men det är än så länge hemligt. Jag provade också ett halsband med vita plastkulor men det satt lite väl åt kring halsen så det blev inget med det köpet.
Efter Våxnäs åkte vi vidare till Herrhagen där det också skulle ligga en tygaffär. Den var svår att hitta och vi åkte på den klassiska "körskolevägen" och jag lärde mamma högerregeln. Den kom till använding :D Jag mötte även min gamla körlärare. Tygaffären på Herrhagen var mkt liten och de hade inget intressant såg vi direkt men expediten var väldigt pratsam så vi stod kvar där säkert 10 minuter. Hon hade haft den affären sen 70-talet och alltid jobbat där, inte ens hunnit gått ner och tittat på sina barnbarn när de hade balen. Tragiskt. Hon berättade också att det är både tvåbenta och fyrbenta varelser som brukar pissa på hennes trapp. Usch sa vi! Tanten tipsade oss om Vanjas tyger. Vet inte vad gatan heter men det ligger iaf mittemot Free sun. Vi parkerade vid Domkyrkan men först gick vi en sväng till Ballroom och tittade. Mycket snyggt men inget blev köpt där heller. När vi sedan gick mot Vanjas blåste det så mycket att jag var tvungen att dra igen jackas. Burr! Jag hade fortfarande jätteont i fötterna. När vi kom fram till Vanjas visade det sig att hon hade lunchstäng till 14.30. Klockan var då 14.20. Men vi kikade in genom fönstret och det såg ändå ut som hon hade en del intressant så först tänkte vi stå kvar och vänta men jag var så kissnödig så vi bestämde oss för att gå och fika på ett ställe med toallet. Vi valde på Maché och Rådhuscafet. Det fick bli rådhuset. Mest för att jag gillar deras oboy! Mamma beställde en kaffe och jag sa att jag ville ha en varm oboy plus en kaka. Det beställde mamma medans jag var på toaletten och kissade. Vi satte oss i fåtöljerna längst in i hörnet och där lös solen och det var jättemysigt. Mamma hade beställt en passionfrukttårtbit. Den var jättegod! Under fikat diskuterade vi hur jag skulle ha håret på balen och om jag skulle gå till frisör eller hur jag ville ha det. Vi ska nog dels kolla med Adams uppe i Deje eftersom jag gärna inte åker in till stan bara för att få en uppsättning men förmodligen blir det så att mammas kompis som jobbat som frisör ska komma och hjälpa mig lite. Hon skulle höra med henne iaf.
När fikat väl var slut gick vi tillbaka till Vanjas och hon var en jättetrevlig norrlänning. Hon förstod ganska snabbt vad jag ville ha och tyckte jag hade bra smak. Hon kom men flera olika förslag som jag gillade. Bl a att lite svart tyll ska sticka fram längst ner på klänningen. Hos henne var vi väldigt länge och tittade på tyger och olika kombinationer. Även här var vi mest inne på cremefärgat. Jag blev även lite sugen på duvblått men det tyget var nästan slut ;( Det slutade med att jag iaf bestämde mig för ett mönster. Ett mönster jag kollat på förrut på Olssons. Däremot tog inte Vanja kort så vi gick för att ta ut pengar och då gick vi även in på Olssons igen. Det fanns inget bättre där förutom att de hade många fler färger på tyllet. Utanför Olssons skiljdes vi eftersom mamma skulle och jobba. Jag som skulle vänta på bussen ungefär 20 minuter gick in i Arkaden. Första stoppet blev Lilla Ego. Den affären gillar jag även om det mesta snygga är för dyrt. Men däremot hittade jag en snygg kjol på deras Secondhandavdelning. Fast jag orkade inte prova. Åkte ner en sväng till Myrorna och gick där ett bra tag men ingenting hittade jag där! Så jag åkte upp till Lilla Ego igen och provade kjolen. Den var jättefin :D:D Så den köpte jag. Även om ekonomin suger just nu. Men ska höra med mamma när hon kommer hem om hon vill sponsra, den var ju inte alls dyr! Bara 150 kr. Den var rutig på lite olika sätt. Blå och vit. Hon som jobbade där tyckte om färgen jättemycket, jag med!
Jag tog även en sväng in på Bergkvist men där fanns det inte mycket att hurra för. Vid det här laget hade jag missat den bussen jag tänkte åka med och det var 15 min kvar tills nästa så jag ringde Sandra för att höra om hon möjligtvis var i stan. Men hon hade blivit sjukare igen och låg hemma i sängen. Tråkigt. Jag hade ju inte så mycket annat att göra än att gå till bussen. Jag tog vägen genom mitticity. Då mötte jag ett gäng från Deje så jag tänkte att det kanske är nån jag känner. Och mycket riktigt - Pär fanns där gömd i klungan. Trevligt att träffa honom lite för det var längesen. Han dock inte prata så mycket eftersom jag var osäker på när bussen gick. Men när jag kom fram till busshållsplatsen visade det sig att det var 12 minuter kvar  :// Jag gick då in på Åhlens för att fördriva tid. Tittade lite på mössor och hattar som jag brukar gilla men det fanns inget snyggt där idag. Trodde att tiden hade gått men när jag kom ut till hållplatsen igen var det 6 minuter kvar så jag gick in igen. Då åkte jag ner och tittade på lite olika tavlor och ramar. Jag tycker det är så tråkigt att sätta upp andras kort på väggen! Ska det va en tavla ska det va målat, för måla kan jag inte göra själv. Men helst sätter jag upp foton på väggen. När jag kom upp igen så var det 2 minuter kvar så då bestämde jag mig för att vänta på bussen. Det blev besvärligt med bussarna eftersom det kom så många samtidigt och Dejebussen kom sist. Den hann jämt bara förbi McDonalds. Då blev det tveksamt om man skulle gå ända dit bort eller vänta på att den kommer fram dit man står. Det blev något mellanting...
Väl på bussen blev jag jättetrött så innan vi hade kommit till Färjestad måste jag ha somnat för sen kommer jag inte ihåg något mer!

♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Hjalle

tack så mycket :D
Nu vet jag exakt så nu behöver vi inte prata imorgon :D

2007-04-04 @ 00:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback